نکاتی چند درباره نگهداری باطری - به وبلاگ نیمه تخصصی برق خودرو خوش امدید
X
تبلیغات
رایتل

به وبلاگ نیمه تخصصی برق خودرو خوش امدید

اموزش باطری التر ناتور دینام استارت نقشه مدارات فنی خودرو وکلیه مدارات بکاررفته در خودرو

نکاتی چند درباره نگهداری باطری

یکشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1388 01:12 ب.ظ نویسنده: ارش نظرات: 0 نظر چاپ

نکاتی چند درباره نگهداری باطری : منبع مطلب sezarpa.blogfa.com
نکاتی چند درباره نگهداری باطری : منبع مطلب sezarpa.blogfa.com 1: تا زمانی که از خراب شدن باطری مطمئن نشدید باطری را تعویض نکنید معمولا" باطریهای قابل شارژ تا حدودی قابل تعمیر نیز هستند 2: شارژباطری خودرو را بصورت شارژ سریع انجام ندهید چون موجب اسیب دیدن به صفحات سربی و سریعتر خراب شدن این صفحات میشود (معمولا" تعمیر کاران باطری ها را بصورت....


نکاتی چند درباره نگهداری باطری : منبع مطلب sezarpa.blogfa.com
نکاتی چند درباره نگهداری باطری : منبع مطلب sezarpa.blogfa.com 1: تا زمانی که از خراب شدن باطری مطمئن نشدید باطری را تعویض نکنید معمولا" باطریهای قابل شارژ تا حدودی قابل تعمیر نیز هستند 2: شارژباطری خودرو را بصورت شارژ سریع انجام ندهید چون موجب اسیب دیدن به صفحات سربی و سریعتر خراب شدن این صفحات میشود (معمولا" تعمیر کاران باطری ها را بصورت شارژ سریع شارژ میکنند که این عمل به سود کسی جز خودشان نیست چون هم در وقت و هم در برق مصرفی مغازه صرفه جویی میشود ) sezarpa 3: در صورت خرابی باطری علت ان را جویا شوید شاید قابل تعمیر باشد 4:حداقل دو روزی یا سه روزی یک بار اب اسید باطری راچک کنید ساده ترین روش چک کردن اب اسید باطری به این صورت است که انگشت خود را تا بند اول انگشت در یکی از سوراخهای باطری داخل بکنید در این هنگام اب اسید باطری دقیقا" باید تا نوک انگشتمان باشد نه بیشتر که اب اسید هنگام داغ کردن باطری بیرون بریزد و نه کمتر که بعد از مدتی باطری ما خشک شود ودچار مشکل شویم درصورت کم شدن مایع الکترولیت فقط به ان اب مقطر اضافه میکنیم نه چیز دیگری در صورتی که نتوانستید اب مقطر پیدا کنید بهترین روش همان برفک یخچال است که شما پس از گرفتن ناخالصی از ان انرا استفاده کنید روش دیگر همان استفاده از دستگاه هیدرومتر است که بسیار کار کردن با ان ساده و راحت میباشد هیدرونتر شباهت زیادی به قطره چکان دارد اما بزگتر در داخل هیدرومتر یک استوانه ای مدرج و رنگی وجود دارد که این استوانه دارای سه رنگ بترتیب از بالا به پایین قرمز سفید سبز حالا میپردازیم به معنی و مفهوم این سه رنگ و روش کار با هیدرومتر ابتدا از سالم بودن و سوراخ نبودن قسمت لاستیکی که در بالای هیدرومتر وجود دارد مطمئن میشویم نوک هیدرومتر را جدا کرده و استوانه مدرج را بیرون اورده و با قطعه ای پنبه ای که در داخل قسمت داخلی محفظه پلاستیکی که دربالای هیدرومتر است فشار داده تا مانع نفوذ اب اسید و رطوبط حاصله به این محفظه لاستیکی شود بعد از اطمینان حاصل کردن از سالم بودن هیدرومتر سر هیدرومتر را در داخل یکی از سوراخهای باطری کرده و توسط قسمت بالایی هیدرومتر اب اسید را به داخل محفظه بکشید پس از چک کردن تمام خانه های باطری متوجه میشوید که هیدرومتر از هر خانه ای مقداری معین اسید به داخل خود میکشد مثلا" هنگام کشیدن اب اسید از خانه اول اب اسید تا رنگ سبز پرمی شود ومیبینیم که هنگام کشیدن اب اسید از خانه دوم اب اسید تا رنگ سفید در خانه دوم در هیدرومتر بالا میاید ... همانطور که متوجه شدید هر سه رنگ هیدرومتر به این معنی است که رنگ قرمز باطری در حلت دشارژ است و رنگ سفید نیمه شارژ و بلاخره رنگ سبز به این معنی است که باطری در حالت شارژ کامل است همیشه به عدد روی هیدرومتر دقت کنید اگر عدد هیدرومتر 1.270 تا1.290 بود باطری شارژ اگر باطری عدد هیدرو متر 1230 تا 1.250 بود باطری شارژ70٪ و اگر این درجه روی 1.110 تا 1.130 بود باطری شارژ ندارد 5:از استارت زدن به مدت طولانی خوداری کنید زیرا این عمل باعث از بین رفتن صفحات باطری میشود 6:در صورت استفاده نکردن از باطری خودرو به مدت زیاد انرا حتما" از اب اسید تخلیه کنید ولی به ارامی که اتصالات ان از یکدیگر جدا نشود و اکسید سرب بین و پایین صفحات در لابلای صفحات گیر نکند و د چار اتصال کوتاه بین خانه های باطری نشود 7: شارژ سریع باطری به این گونه است که جریان دستگاه شارژ روی 100 امپر گذاشته و زمان شارژ بین 30 تا 45دقیقه میباشد درصورت کپی کردن مطالب بالا لطفا" ادرس سایت را نیز به عنوان منبع مطلب درج بفرمایید