به وبلاگ نیمه تخصصی برق خودرو خوش امدید

اموزش باطری التر ناتور دینام استارت نقشه مدارات فنی خودرو وکلیه مدارات بکاررفته در خودرو

به وبلاگ نیمه تخصصی برق خودرو خوش امدید

اموزش باطری التر ناتور دینام استارت نقشه مدارات فنی خودرو وکلیه مدارات بکاررفته در خودرو

انواع بوههایی که در خودرو با انها روبرو میشویم و راههای جلوگیری


انواع بوههایی که در خودرو با انها روبرو میشویم و راههای جلوگیری از ان
نواع بوها:تشخیص. دلیل.راه حل رفع تو این مطلب به بررسی انواع بوهایی که بعضی مواقع ما اونها رو حس میکنیم میپردازیم: 1-بوی شیره درخت افرا: این بو بعد از گرم شدن موتور یا زمانی که موتور رو خاموش کردیم حس میشه. دلیل اون هم مایع خنک کننده موتور هست که بوی شیرینی داره اما سمی هست و ......


انواع بوههایی که در خودرو با انها روبرو میشویم و راههای جلوگیری از ان
نواع بوها:تشخیص. دلیل.راه حل رفع تو این مطلب به بررسی انواع بوهایی که بعضی مواقع ما اونها رو حس میکنیم میپردازیم: 1-بوی شیره درخت افرا: این بو بعد از گرم شدن موتور یا زمانی که موتور رو خاموش کردیم حس میشه. دلیل اون هم مایع خنک کننده موتور هست که بوی شیرینی داره اما سمی هست و این مایع چون حاوی اتیلن گلیکول میباشد و چون از جایی مثله رادیاتور سیستم گرم کننده. معیوب بودن واشرهای منیفولد ورودی یا واشر سر سیلندر نشتی داره. اگر این بو هم داخل ماشین خیلی قوی بود احتمالا سیستم گرمایش ماشین مشکل داره. 2-بوی بد پا یا جوراب: این بو زمانی که سیستم ایرکاندیشن رو روشن میکنید به مشام میرسه. دلیل اون هم میتونه وجود نوعی قارچ باشه که تو فضای مرطوب ایرکاندیشن و و داخل سیستم تبخیر به وجود اومده و رشد کرده. برای رفع این مسله میتونید فقط پنکه ماشین رو تا درجه اخر روشن کنید و اجازه بدید که فن چندین دقیقه کار کنه تا فضای داخل سیستم رو خشک کنه. اما اگر مشکل پا برجا بود باید از اسپری های مخصوص این کار استفاده کنید. 3-بوی گوگرد:بعد از یه رانندگی بسیار طولانی اگر ماشین رو متوقف کنید متوجه این موضوع میشید که دلیل اون هم وجود گوگردی هست که تو روغن گیربکس های دنده ای هست که برای افزایش مقاوت روغن به کار میره اما بعد از چندین سال به مادهای بد بو تبدیل میشه. البته این بو هم میتونه از محفظه دیفرانسیل باشه. پس اگر زیر ماشین رو نگاه کردید و قطره های روغن رو دیدید . مربوط میشه به گیربکس. 4-بوی بنزین و پمپ بنزین :زمانی که ماشین رو تو یه محوطه سر بسته مثله پارکینگ پارک میکنید{یا زمانی که هوا گرم باشه} این بو به مشام میرسه. دلیل اون وجود بنزین خام هست. که تو ماشین های کاربراتوری و قدیمی چون مقداری بنزین تو حوضچه کاربراتور باقی میمونه این بو تو فضا پخش میشه. ولی تو ماشین های جدید وانژکتوری به دلیل وجود سیستم های تبخیر کننده مانع از انتشار چنین بویی میشن. اما گر این بو به مشام رسید ناشی از خرابی در خطوط انتقال بنزین هست یا دریچه تهویه باک بنزین. 5-بوی قال سوخته: زمانی که از پدال ترمز زیاد استفاده کنید{به صورت متوالی} یا ترمز های ناگهانی و با شدت زیاد بزنید این بو به وجود میاد. دلیل اون هم گرم شدن لنت های ترمز هست. که این اتفاق میتونه تو جاده های کوهستانی و زمانی که تو سراشیبی در حال پایین اومدن باشید هم به مشام برسه که با سنگین کردن دنده از انتشار این بو میتونید جلوگیری کنید.{اگر تو یه جاده که سراشیبی طولانی داره وشما پشت سره یه ماشینسنگین یا کشنده باشید میبینید که ماشین برای کم کردنه سرعتش از ترمز استفاده میکنه که بعد از یه مدت دود غلیظ از چرخ های اون بلند میشه که تو ماشین ها جدید با استفاده از اینتر کولر این معضل رو رفع کردن.} اگر هنگام رانندگی و تو شرایط عادی این بو به مشام رسید ممکن هست که ترمز دستی بالا باشه. ویا از پدال زیاد استفاده میکنید. 6-بوی روغن داغ:زمانی که موتور ماشین گرم شده باشد بیشتر به مشام میرسه. دلیل اون هم نشت روغن به داخل چند راهه یا منیفولد خروجی. اگر این نشتی از میل لنگ و واشر اون باشه باعث میشه که روغن به همه جا پاشیده بشه ومقداریش بر روی منیفولد بریزه و بسوزه. و مقداری از اون هم روی زمین بریزه. اگر نشتی از سوپاپ ها باشه یا قالپاق های سوپاپ باشه تمام روغن وارد اگزوز شده و بلافاصله بخار میشه. 7-بوی کاغذ سوخته: اگر هنگامی که شما دنده ها رو عوض میکنید و در همه حال این بو وجود داره دلیلش میتونه از صفحه کلاچ ماشین باشه که در حال از بین رفتن هست و به اصطلاح در حال سوختن هست. چون تو ساخت صفحه کلاچ از ترکیبی از کاغذ استفاده میکنن این بو به وجود می اید. که بهتر است صفح کلاچ رو عوض کنید. 8-بوی تخم مرغ فاسد: اگر این بو زمانی که موتور ماشین روشن هست به مشام رسید دلیل اون به خاطر بوی هیدروژن سولفید در اگزوز هست که عامل ایجاد هیدروژن سولفید ذرات کم گوگرد تو بنزین هست. این ذرات تو مبدل کاتالیک تبدیل به دی اکسید گوگرد شده و نشون دهنده مشکل تو سیستم انژکتوری هست. ولی بیشتر اوقات به دلیل خرابی مبدل کاتالیک هست.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:34 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد